Raadpleeg altijd eerst de website
Het is van het grootste belang dat je – voordat je je reis gaat boeken – de bijbehorende uitgebreide reis- en landeninformatie op onze website goed bestudeert. Deze informatie maakt deel uit van de uiteindelijke reisovereenkomst. Je vindt deze reisinformatie bij de optie ‘Download als PDF’, rechtsboven de korte reisbeschrijving. Heb je geen internet, dan kunnen wij je de informatie op verzoek toesturen.

Zwaarte van de reis
Onze reizen hebben verschillende niveaus wat betreft de zwaarte van de reis. Een groot aantal factoren speelt daarbij een rol: de dagafstanden voor wandelvakanties en fietsvakanties, de hoogte waarop je verblijft, de opbouw van de reis en de begaanbaarheid van het terrein. Om je een indicatie te geven hoe zwaar de reis is, staat bij alle reizen een niveau vermeld. De reizen zijn gewaardeerd van niveau 1 t/m 4. Je vindt deze niveaus rechts van de reisbeschrijving. TMA Expeditie kan niet beoordelen of een deelnemer fysiek in staat is om aan een bepaalde reis deel te nemen. Bij twijfel kan je contact opnemen met één van onze reisadviseurs. Bij medische klachten raden wij je aan contact op te nemen met een arts en te overleggen met een medewerker van TMA.

 

Gebruik bij voorkeur de website om te boeken
Om je reis te boeken raden wij aan om onze website te gebruiken. Je wordt op een complete en overzichtelijke manier door het hele boekingsproces geleid en je hebt beschikking over de meest actuele reisinformatie. Bovendien ontvang je direct een duidelijk overzicht van de prijsopbouw van je keuzes. Kom je er via de website toch niet uit of heb je nog aanvullende vragen, bel dan met één van onze reisadviseurs op info@tma-expeditie.nl

Boeken is niet vrijblijvend
Zodra je via onze website of telefonisch definitief geboekt hebt, kan je niet meer kosteloos annuleren of wijzigen. Dit geldt ook in het geval van een aanvraagboeking, waarbij we de reis – of delen ervan – eerst moeten aanvragen bij de accommodatie en/of luchtvaartmaatschappij. Als wij de reis volgens jouw wensen kunnen regelen is je boeking definitief.

Samen reizen, samen boeken!
Reis je samen met andere families of vrienden, dan raden wij je aan om je boeking in één keer door te geven. Je aanvraag wordt dan als één boeking behandeld, wat een voordeel kan zijn bij eventuele latere wijzigingen of annuleringen en het kan je een financieel voordeel opleveren bij bijvoorbeeld polis- en administratiekosten.

Persoonsgegevens
Wij verzoeken je vriendelijk je eigen persoonsgegevens en die van eventuele medereizigers bij boeking/offerte/optie goed door te geven. Zo moeten namelijk voor een vliegreis de achternaam en de eerste voornaam op het vliegticket precies overeenkomen met de officiële naam in het paspoort. Gebruik –indien van toepassing– altijd je meisjesnaam. Wijzigingen achteraf zijn vaak niet meer mogelijk, of kunnen leiden tot 100% kosten voor een nieuw vliegticket.

Preferenties
Heb je preferenties zoals bepaalde voedingswensen, dan raden wij je aan deze direct bij je boeking aan ons door te geven. Wij kunnen helaas geen garantie afgeven voor je preferentie, maar wij zullen er zorg voor dragen dat je preferenties zorgvuldig worden doorgegeven. (Let op: op vluchten binnen Europa worden tegenwoordig geen uitgebreide maaltijden meer geserveerd. Maaltijdwensen kunnen om die reden niet meer worden gehonoreerd.)

Wat gebeurt er na ontvangst van je boeking?
Er zijn twee mogelijkheden:

1. De door jou geboekte reis is direct akkoord en bevestigd. In dat geval ontvang je dezelfde dag je reisovereenkomst per e-mail.

2. De door jou geboekte reis (of onderdelen ervan) moet eerst door ons worden aangevraagd. Als wij de reis volgens jouw wensen kunnen regelen is je boeking definitief en ontvang je automatisch de reisovereenkomst per e-mail (vaak na 1 tot 10 werkdagen). Zit een accommodatie vol, dan boeken wij een gelijkwaardig alternatief voor je. Het definitieve reisschema vind je op je reisovereenkomst/-nota. Indien bepaalde programmaonderdelen of accommodaties niet bevestigd kunnen worden, of niet tegen dezelfde prijs, dan nemen wij contact met je op om te overleggen over eventuele alternatieven.

Tip: vermeld bij je boeking eventuele alternatieve data
Bij onze individuele arrangementen wordt pas na je boeking contact opgenomen met de accommodaties. Aangezien wij werken met veel kleinschalige hotels en pensions kan het voorkomen dat er geen beschikbaarheid is en dat er moet worden uitgeweken naar andere vertrekdata of alternatieve accommodaties. Het is handig als je ons vooraf al je (on)mogelijkheden doorgeeft.

Volg de status van je boeking in ‘MijnTMA’
Je kan de status van je boeking volgen via je eigen ‘MIJNTMA omgeving’. Zo zie je de status van de accommodaties en/of vluchten en kan je direct zien wanneer je boeking geheel akkoord is. Als je nog geen inlogcode hebt voor ‘MIJNTMA’, ontvang je deze direct na boeking. Let op: we hebben even tijd nodig om jouw ‘MIJNTMA website’ in te richten. Vanaf de volgende ochtend kan je inloggen en de actuele status en verdere reisinformatie bekijken.